Les basses terres

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The new Garvalf album is out. Still old school, still faithful to the Dungeon Synth spirit.

Following the underground and dark journey of Zephyr into the previous album ("The hollow Earth"), this release is set into a new oniric realm, where gorgeous, sorrowful and epic melodies combine.

Get the new 2020 album "Les basses terres":

Listen to it from here:

Promo video:

Tracklist (Edit)

  1. Ilteril Ibelüe (Misty Land) 00:54
  2. Büar (The Letter) 06:31
  3. Ulir Asyr (A new Life) 06:52
  4. Faelu Ultellüipel Arsyr (Down the Town Hall) 02:18
  5. Bratilüeli Feire (Sword Fight) 01:23
  6. Faldesyr sta Ilpellu (The Ride) 05:48
  7. Belu Idellüifaer (Beyond the Castle) 01:43
  8. Brier balüa ivkilu u aldepir (The Isle in Green and Black) 03:18
  9. Iledüir Elpisyr (Strange morning) 05:17
  10. Fü stallüa (Still there) 06:34

Story (Edit)

English (Edit)

Zephyr awoke in a misty country, while a strange tower stood in the distance. During his journey into the hollow earth, he had been murdered by a mad warmage, and brought back from the dead by the sorceress of the underground castle. However, as it had not been possible for her to send him back to the surface of the earth, she projected him onto another plane of existence. Beside his belongings, Zephyr noticed a sturdy sword and a letter which he read with passion: the sorceress explained to him the new course of his existence and how he had to find his way through this life on his own. She advised him to flee from the strange tower if he ever discovered it. Zephyr enjoyed his new life, so different from the previous one. This universe was not empty of people: he found friends, a loving wife and they had a few children. Time passed, and when he was older, Zephyr went to the town hall for some business, his sword at his side.

An aggressive young man argued with him and provoked a duel. Zephyr killed him, and later learned that the man was the son of a city dignitary. Zephyr had to flee with his family to escape the guards. They prepared horses and a cart and set off for another region. During their journey, Zephyr and his family suffered from hunger, and they saw a castle on the way. This building had a strange tower similar to the one he saw during his arrival. Zephyr felt attracted to it, but they continued on their way to the safety of a nearby island. They took a boat and arrived on the island, where they settled down. But Zephyr was always attracted by the castle. One morning, he equipped himself with his sword and crossed the sea to reach the other shore as well as the castle. The warmage was there, with his horde of disciples, waiting for him. Zephyr drew his sword, ready for battle and to win the castle.

French (Edit)

Après être tombé au combat, Zéphyr rencontra une magicienne qui le projeta sur un autre plan d'existence.

Zéphyr se réveilla dans un pays brumeux, tandis qu'une étrange tour se dressait au loin.

Durant son voyage à l'intérieur de la terre creuse, il avait été assassiné par un mage guerrier dément, et ramené d'entre les morts par la sorcière du château souterrain. Cependant, comme il n'avait pas été possible pour elle de le renvoyer à la surface de la terre, elle l'a projeté sur un autre plan d'existence.

À côté de ses affaires, Zéphyr remarqua une épée robuste et une lettre qu'il lut avec passion : la sorcière lui expliqua le nouveau cours de son existence et comment il devait trouver seul son chemin dans cette vie. Elle lui conseilla de fuir la tour étrange, s'il venait à la découvrir.

Zéphyr se plut dans sa nouvelle vie, si différente de la précédente. Cet univers n'était pas vide de monde : il y a trouvé des amis, une femme aimante et ils eurent quelques enfants.

Le temps passa, et alors qu'il était plus âgé, Zéphyr se rendit à la mairie pour quelques affaires, son épée à ses côtés.

Un jeune homme agressif se disputa avec lui et provoqua un duel. Zéphyr le tua, et apprit plus tard que l'homme était le fils d'un notable de la ville.

Zéphyr dut alors s'enfuir avec sa famille pour échapper aux gardes et aux représailles. Ils préparèrent des chevaux, un chariot et partirent dans une autre contrée.

Durant leur voyage, Zéphyr et sa famille souffrirent de la faim, et ils virent un château sur le chemin. Cette bâtisse avait une étrange tour semblable à celle de son arrivée. Zéphyr s'y sentit attiré, mais ils poursuivirent néanmoins leur chemin vers la sécurité qu'offrait une île environnante.

Ils prirent un bateau et arrivèrent sur l'île, où ils s'installèrent.

Mais Zéphyr était quant à lui toujours attiré par ce château mystérieux. Un matin, il prit son épée et retraversa la mer pour atteindre la rive ainsi que la bâtisse qui se découpait dans la brume.

Le mage guerrier était là, avec sa horde de disciples, à l'attendre. Zéphyr dégaina son épée, prêt pour la bataille, et pour gagner le château.

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